🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27

😸26 😽Sabah🔹🔶Johor 😼DM for any question
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Bahagia bukan milik dia yang hebat dalam segalanya..tetapi milik insan yang mampu temukan hal yang sederhana dalam hidupnya dan tetap bersyukur☺️❤️ qibtiyyahchiffon blacklover

3 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Salam Sayyidul Ayyam semua❤️☺️ jom banyakkan selawat ke atas Nabi pada hari jumaat.. moga Rasulullah mengenali kita dengan selalu selawat pada Baginda..💕

8 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Walid rakam sebab curious juga nak tau cmna ummi makan time Yusuf tidu.. biasanya gilir2 jaga.. sebab lapar sgt, ummi pun kena 'berdikari' lah😂 alhamdulillah sampai hbis nasi lemak ummi makan dengan jayanya🎉🙈 throwback anaksatubolehlah tungguanakramaickit siscuba kahfitime

9 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


"Jangan lihat tempat dimana kamu terjatuh, tapi amatilah apa yang membuatmu tersandung" . Selamat Pagi😊

10 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


throwback Budak ni First time gi laundry sebab tangan umi kena eczema teruk..😅 alhamdulillah skg dah baik..❤️yusufhusaini baby1year

12 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Anak Syurga Muhammad Syahid bin Bazli Hazwan..💕 @syahid_bintangsyurga . Sebuah Hadis menjelaskan bahwa, Rasullulah SAW bersabda yang ertinya: “Ketika aku mi'raj ke langit, tiba-tiba aku mendengar suara kanak-kanak. Aku bertanya : “Wahai Jibril, siapakah mereka itu?” Jibril menjawab: “Mereka adalah "anak" cucu orang Islam yang "meninggal dunia sebelum baligh". Mereka itu diasuh oleh Nabi Ibrahim AS sampai orang tuanya datang.” (HR. Abu Daud) . semoga keluarga @bazliunic bertabah atas ujian yg hebat ini..❤️ . syahid bintangsyurga dedikasi dalamingatan

71 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Ramadan 4, pantasnya masa berlalu..😣selamat berpuasa semua🌹❤️. . alhamdulillah anak soleh ini dah semakin sihat.. terima kasih yang sudi mendoakan..☺️❤️ moga kalian juga dikurniakan kesihatan yg berpanjangan dri Allah swt. . Ps: first time edit guna apps photoshop.. apsal lah yusuf jadi kulitnya gelap😅 . ramadan4 yusufhusaini baby10months anaksoleh throwbackpic mirrorselfie photoshop failed 😂😂😂 niqabawla niqablissa elhuda

81 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Di kesibukan kota, laut jugalah ciptaan Allah paling mendamaikan..💕 subhanallah.. ❤️

99 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Alhamdulillah Yusuf dah sihat..😊🌸 Dan Hari ni pula hujan...Rahmat Allah.. 💕💕 . baby8months yusufhusaini anakcergas anaksoleh toolwiz babysmile happybabyhappymommy niqabawla2layer niqabelhuda

116 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Temankan walid gi jemputan kuliah..Ada budak sampai tertidu😳😴😴 dh jom balik rumah😪😄 . tadabburtazakkur majlisilmu yusufhusaini sleepingbaby baby8months anaksoleh syukurtakmeragam niqabis niqabsarrabunga butikhadramiyah @butik.hadramiyah

129 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


💠Ambillah hikmah dari Ujian Allah💠 . Seketika diri mengeluh kerana merasa letih😩, kadangkala merasa lelah kerana penat berlari 😖dan ada masa rasa putus asa kerana Ujian Allah..😣 . Tidak! 😬 jangan merasa kitalah yang paling hebat di uji..Sedang ada insan yang lebih hebat Allah uji ..😡 . Mungkin banyak yang telah kita lalui dalam hidup ini, ada sedih, ketawa, gembira, dan sebagainya, itulah lumrah kehidupan..😳 . Tapi bila kita mengetahui pelbagai sejarah kehidupan manusia, janganlah sia2kannya melainkan kita perlu mengambil ibrah daripadanya..🍃 kadangkala sehingga membuatkan airmata mengalir kerana dashyatnya kehidupan yang dilalui oleh sesetengah hambaNya yang diuji..🍁 . Tanya pada diri.. . hebatkah aku di uji? Tak pernah lagi aku diuji sehebat orang lain kerana iman ku yang xselayaknya lagi untuk diuji.. Ya Allah, kerdilnya aku....😖😢 . Allah swt berfirman yang bermaksud: . "Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? . (Al-ankabut; 2) . Penulis @amarenda27 . salamjumaat tazkirah ujianAllah prayforgaza prayforsyria prayforaleppo prayforallmuslim merasahebat ibrah nikmat islam iman sea

134 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Hah, apa tengok2 tu😮 Jangan fikir bukan2 ek. Saya baca buku walaupun tak faham.. bukan dengar Muzik ek.😪 Ngantuklah pula🙀 . Hihi.. yusufhusaini baby7months baby babies adorable cute TagsForLikes cuddly cuddle small lovely love instagood kid kids beautiful life sleep sleeping children happy igbabies childrenphoto toddler instababy infant young photooftheday sweet

152 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Ayat apa agaknya yang Yusuf 'baca' tu ek..😮🐞 . Lain cerita, Baru tau tentang hadis ini... 🌸Orang tuanya akan diberi mahkota cahaya kelak di akhirat🌸 . Dari Buraidah radhiyallahu ‘anhu, Nabi SAW bersabda, . من قرأ القرآن وتعلَّم وعمل به أُلبس والداه يوم القيامة تاجاً من نور ضوؤه مثل ضوء الشمس ، ويكسى والداه حلتين لا تقوم لهما الدنيا فيقولان : بم كسينا هذا ؟ فيقال : بأخذ ولدكما القرآن . Siapa yang menghafal al-Quran, mengkajinya dan mengamalkannya, maka Allah akan memberikan mahkota bagi kedua orang tuanya dari cahaya yang terangnya seperti matahari. Dan kedua orang tuanya akan diberi dua pakaian yang tidak bisa dinilai dengan dunia. Kemudian kedua orang tuanya bertanya, “Mengapa saya sampai diberi pakaian semacam ini?” Lalu disampaikan kepadanya, “Disebabkan anakmu telah mengamalkan al-Quran.” (HR. Hakim 1/756 dan dihasankan al-Abani). . Môgā Anak2 kita semua menjadi penghafal Al-Quran kelak..aminnn🌹🌸 . Wallahuala pencintaAlQuran anaksoleh bakalhafiz baby7months photooftheday amazing smile look instalike @tags4likesandroidapp picoftheday instadaily instafollow iphoneonly bestoftheday instacool instago follow webstagram colorful style swag love instatalent me fun bestsnap life hot_shotz popularpic

153 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Rindunya saat ni. ketika gmbar ini diambil, Yusuf masih berusia 5 Hari..tpi sudah pndai senyum masa selfie dgn walid..😅 YA Bunayya, moga hari2 mu terus ceria dan kau hadapi dengan manisnya iman dihati walaupun dunia ini semakin pahit.🌎 Risaunya bila kau semakin membesar dengan keadaan Dunia yg semakin berleluasa dgn fitnah😓😥..moga Allah menjagamu dan merahmatimu syg..aminnn.

245 Days ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Hidup kena ada target !

2 Years ago
🌸Ummu Yusuf Husaini 💕 (amarenda27) Instagram Photos and Videos

🌸Ummu Yusuf Husaini 💕

@amarenda27


Comment from 🌸Ummu Yusuf Husaini 💕:


Assalamualaikum semua.. Untuk pertama kalinya join Instagram, ini pic pertama yang dapat ku jadikan peekongsian buat semua..;-) baru je snap :-D

2 Years ago